Handelsbetingelser

Indhold:

Generelle oplysninger

Bestilling

Betaling

Levering

Fortrydelsesret

Returnering

Reklamation

Kunde- og Privatlivspolitik

PriceRunner købsgaranti

Klageadgang

Standardfortrydelsesformular

Generelle oplysninger:

Wood To You
Lyngby Hovedgade 93, 2.tv
2800 Kongens Lyngby
Danmark

E-mail: [email protected]
Telefon: +45 42 92 92 32
CVR-nr.: 35 99 12 98

Bestilling

Når du bestiller hos Wood To You, skal du være opmærksom på, at handlen ikke er endeligt indgået, før du har modtaget en ordrebekræftelse.
Vi gør opmærksom på, at det er vigtigt at kunden har tastet den rigtige e-mail adresse, da det er til denne, ordrebekræftelser, leveringsinformationer med mere sendes. Hvis din e-mal tjeneste har et spamfilter, skal du sørge for at, e-mails fra Wood To You ikke ender her. Hvis du ikke kan se den e-mail, vi gerne skulle have sendt dig, så kig i din spammail.
Alle priser på wotu.dk er inklusiv moms, levering og eventuelt andre afgifter.
Forbehold
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Betaling

På wotu.dk kan du betale via PensoPay, MobilePay eller Viabill.
Du kan bruge disse kort: MasterCard, Mastercard Debit, VISA, VISA Electron og Dankort.
Vi hæver din betaling, så snart vi har afsendt varen.
Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på 39 kr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpres. Læs mere her.

Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday på Anyday.io.

Levering

Wood To You leverer din ordre med PostNord, DSV, Dachser, UPS eller GLS. Leveringstiden afhænger af, om den pågældende vare er på lager. Leveringstid på lagervarer påregnes at være 1-4 hverdage. Leveringstiden på bestillingsvarer påregnes at være 2-4 uger. 

Vi tilbyder fri fragt på varer, som leveres uden omdeling, varer leveret med omdeling koster 39 kr., og erhvervslevering koster 49 kr. Varer leveret med omdeling vil blive leveret til kantsten.

Ved levering har du mulighed for at vælge levering til en bestemt pakkeshop. Der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop eller til din hjemmeadresse pga. pladsproblemer i den valgte pakkeshop.

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb i følge Forbrugeraftaleloven. Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din ordre. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for møbler som spiseborde, skriveborde, skænke og andre store møbler. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste mellem 400 kr. og 1000 kr.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Lyngby Hovedgade 93, 2.tv
2800 Kongens Lyngby
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
E-mail: [email protected]
Telefon: +45 42 92 92 32
CVR-nr.: 35 99 12 98

Reklamation

Der gives efter købeloven reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen/fejlen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden ”rimelig tid”, efter du har konstateret manglen/fejlen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  
Hvis du ønsker at sende en vare retur, bedes du skrive til os. Derefter vil vi oplyse hvor du bedes sende varen hen. 
Varen sendes til:
Lyngby Hovedgade 93, 2.tv
2800 Kongens Lyngby
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
E-mail: [email protected]
Telefon: +45 42 92 92 32
CVR-nr.: 35 99 12 98

Kunde- og Privatlivspolitik

For at kunne handle hos Wood To You, har vi brug for følgende oplysninger:
Dit navn
Din adresse
Dit telefonnummer
Din E-mailadresse
Vi foretager registreringen og videregivelse af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Hos Wood To You registrerer vi personoplysninger og opbevarer dem i op til 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 
Den dataansvarlige i Wood To You er: Jonas Frederik Jørgensen
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til at få oplyst hvilke oplysninger, vi har registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed bedes rettes til [email protected].

PriceRunner købsgaranti

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.
Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for 60 minutter. At blive medlem hos PriceRunner koster ingenting og tager kun et par minutter! Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti.
For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig personligt. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er ødelagt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.
Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige vilkår for Købsgarantien.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.
Til:
Wood To You
Lyngby Hovedgade 93, 2.tv
2800 Kongens Lyngby
Danmark
E-mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir) 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 06/06/2021